تجهيزات دندانپزشكي پرتابل (قابل حمل)

خريد تجهيزات پزشكي و دندانپزشكي

تجهيزات دندانپزشكي پرتابل (قابل حمل)

۱ بازديد

تجهيزات دندانپزشكي پرتابل، تجهيزاتي قابل حمل و با قابليت هاي خاص هستند و امكان استفاده از آنها در شرايط مختلف وجود خواهد داشت. به علت اينكه در اكثر موارد اينگونه تجهيزات كم حجم و در ابعاد كوچك ساخته مي شوند، شايد اين باور اشتباه وجود داشته باشد كه كارائي و راندمان آن ها نيز به همان نسبت كم بوده و عملا در بسياري از موارد هيچ كاربرد خاصي ندارند، در حالي كه استفاده كنندگان از اين تجهيزات، هيچ گونه كمبودي را در هنگام كار با اين دستگاه ها احساس نمي كنند. به عبارت ديگر به همان اندازه كه مي توان يك يونيت دندانپزشكي را كامل و با تمام امكانات تهيه كرد، اين مجموعه قابل حمل را نيز مي توان با تمام امكانات تجهيز نمود. ‏ تجهيزات دندانپزشكي پرتابل به سادگي باز شده و آماده براي كار مي شوند و در پايان كار نيز به همان سادگي جمع شده و جهت استفاده مجدد، از نقطه اي به نقطه ديگر انتقال مي يابند. توسط اين تجهيزات مي توان در مدت زمان كمي، يك اتاق ساده و معمولي را به يك محيط مناسب و حرفه اي براي دندانپزشك تبديل نمود. انتخاب انواع مختلف و سطح دسترسي به امكانات بيشتر در اختيار دندانپزشك بوده و متناسب با نياز كاري خود، مي تواند يك مجموعه مناسب را تهيه نمايد. سايت پايا مديكال در تمام مراحل تهيه و خريد تجهيزات دندانپزشكي مورد نياز همراه دندانپزشكان خواهد بود.

آمالگام (Amalgam)

آمالگام آلياژي مركب از جيوه همراه با يك يا چند فلز ديگر است. آمالگام اغلب جهت ترميم هاي مستقيم دائمي خلفي و جهت ترميم هاي زير بنايي (Foundation) وسيع يا كرها كه قبل از قرار دادن روكش به كار مي روند مورد استفاده قرار مي گيرد. هنگامي كه آمالگام به تازگي با جيوه مايع مخلوط شده ، خاصيت شكل پذيري (Plasticity) دارد كه اين امكان را فراهم مي سازد كه به خوبي در حفره آماده شده دنداني پك شود يا كندانس شود. عيب اساسي آمالگام رنگ نقره اي آن است كه با ساختمان دنداني تطابق ندارد. مقداري شكننده (Brittle) بوده و تحت تاثير كروژن و عمل گالوانيك قرار مي گيرد. دستگاه آمالگاماتور به دونوع تقسيم مي شود: 

1- دستگاه كپسولي: دراين نوع دستگاه كپسول درمحل استقرار گيره كپسول قرار داده مي شود. تنظيم ميزان پودر و جيوه امكان پذير نيست چون شركت سازنده مقدار واحد آمالگام و جيوهرا مشخص نموده مانند ۱ واحد يا ۲ يا ۳ يا … كه در كپسول جاسازي كرده و نياز به تنظيم خاصي ندارد .

2- دستگاه پودري و كپسولي( دوكاره ): دراين نوع دستگاه ميزان پودرآمالگام متغيير است كه پيچ تنظيم آن در بغل دستگاه قرار گرفته است ولي مقدار جيوه هميشه ثابت است. هرچه پيچ تنظيم به طرف مثبت باشد پودر بيشتر و به طرف منفي پودر كمتر است. پس از هر بار استفاده ازآمالگاماتور از برس مخصوصي كه جهت تميز نمودن داخل لوله و درپوش آمــالـگـامـاتـور اسـت، استفـاده مـي شـود. قبـل از توقف كامل درپوش لوله آمالگاماتور،دقت شود كـه بـا دسـت تـماس نداشته باشد. از قرار دادن آمالگاماتور درمعرض نور آفتاب اجتناب شود و هر هفته يكي دو مرتبه آمالگاماتور را چند بار سر و ته كرده و سپس در جاي خود قرار داده شود. به دليل لرزش دستگاه پودر آمالگام در مخزن خود فشرده مي شود و باعث عبور نكردن مقدار لازم پودر در لوله تركيب آمالكاما تور مي شود كه كم شدن پودر، تنظيم دستگاه را به هم مي زند.

دوربين داخل دهاني

حتما شما هم دوست داريد بدانيد دندانپزشكتان در حين درمان چه كاري روي دندان‌هاي شما انجام مي‌دهد و قبل و بعد از درمان دندان شما به چه شكلي درخواهد آمد. در اين صورت بايد از دندانپزشكتان بخواهيد كه دستگاه دوربين داخل دهاني‌اش را به كار گيرد. اين دستگاه از يك دوربين فيلم‌برداري و عكس‌برداري كوچك تشكيل شده كه به‌صورت بدون سيم و يا با يك سيم به يك مانيتور در روبه‌روي شما وصل است. اين وسيله از محيط داخل دهان شما فيلم‌برداري كرده و تصوير را روي مانيتور روبه‌روي شما مي‌اندازد. با اين وسيله مي‌بينيد كه دندان شما قبل ار ترميم چه وضعيتي دارد و پس از درمان نيز مي‌توانيد دندان ترميم شده خود را ببينيد. دوربين داخل دهاني وسيله خوبي است كه شما را در جريان روند درمانتان قرار مي‌دهد و مي‌توانيد نقاطي از دهانتان را كه در حالت عادي نمي‌توانيد ببينيد، رويت كنيد.

پايا مديكال مرجع تخصصي خريد ابزار و تجهيزات دندانپزشكي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.