ترميم دندان

خريد تجهيزات پزشكي و دندانپزشكي

ترميم دندان

۲ بازديد

 

دندانپزشك مسئول حذف پوسيدگي ها، جبران شكستگي ها، رفع نواحي بد رنگ و يا بدشكل در تاج دندان ها با ابزار و تجهيزات دندانپزشكي است.

 دندان ها به دلايل مختلف از جمله عدم رعايت بهداشت ممكن است دچار پوسيدگي شوند. البته عوامل ديگري مانند ژنتيك، رديف نبودن دندان ها و تغذيه نامناسب نيز در ايجاد پوسيدگي موثر است.

زماني كه دندان پوسيده مي شود تركيب شيميايي آن دچار تغيير گشته، نرم و سست مي شود و محلي جهت تجمع ميكروب مي گردد. در صورت درمان نشدن، دندان دچار تخريب شده و از دست مي رود.  هرچه ميزان از بين رفتن بافت دندان كمتر باشد، درصد موفقيت ترميم دندان بيشتر و احتمال عود پوسيدگي آن كمتر مي شود.

تا هنگامي كه پوسيدگي به پالپ دندان نرسد، مي شود دندان را بدون درمان ريشه يا همان اندودانتيكس با استفاده از مواد ترميمي مختلف مثل كامپوزيت ترميم كرد. پس بهتر است هرچه زودتر دندانهاي پوسيده را پر نموده تا پوسيدگي به عصب نرسد.

چه زماني دندان ها نياز به ترميم دارند؟

به طور كلي پوسيدگي دندان ها را به 7 مرحله ي شماره گذاري شده دسته بندي مي كنند:

1-دندان كاملا سالم

2-اولين  تغييرات قابل مشاهده مينايي

3-تغييرات واضح در سطح ميناي دندان

4-تخريب مينا بدون درگيري عاج

5-عاج درگير شده بدون حفره دار شدن دندان

6-درگيري عاج به همراه حفره

7-يك پوسيدگي وسيع با عاج قابل مشاهده

كه به طور كلي شماره 5 به بعد دندان نياز به ترميم دارد ولي در مورد شماره 3 و 4 دندانپزشك با توجه به شرايط پوسيدگي كه آيا يك پوسيدگي فعال و درحال پيشرفت مي باشد يا غير فعال است تصميم به ترميم مي گيرد.

پايا مديكال مرجعي كامل براي تجهيزات دندانپزشكي و خريد تجهيزات دندانپزشكي و پزشكي مي باشد.

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.